Przyczepa Pronar T654/2 to jednoosiowa przyczepa z trójstronnym systemem wywrotu, przeznaczona do transportu wszelkich materiałów.        
	
    
	    	Description
	Przyczepa Pronar T654/2
to jednoosiowa przyczepa z trójstronnym systemem wywrotu. Przeznaczona do transportu wszelkich materiałów znajduje szerokie zastosowanie w rolnictwie (zarówno do transportu kukurydzy, masy zielonej czy roślin okopowych), w sektorze komunalnym (wywóz zanieczyszczeń powstałych w wyniku sprzątania parków, pasów zieleni czy ścieżek rowerowych), w sadownictwie (przewóz skrzyń w sadach pomiędzy rzędami drzew i krzewów) oraz innych sektorach gospodarki.
T654/2 to uniwersalny produkt, który powstał w wyniku modernizacji przyczepy PRONAR T654/1. Zmieniona konstrukcja ramy górnej i dolnej, sprawia, że przyczepa ma masę własną zbliżoną do T654/1 pomimo to ma większą ładowność przy zachowaniu wszystkich podstawowych parametrów wytrzymałości i stabilności. Skrzynia ładunkowa ma uniwersalny systemem otwierania ścian oraz centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa). Ściany wykonane są z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm (przestrzenie zamknięte profili łączone są ciągłą spoiną laserową). W skrzyni zastosowano odkuwane zawiasy i zamki, które uniemożliwiają nieoczekiwane otwarcie ścian skrzyni oraz zapewniają szczelność przyczepy, dla każdego rodzaju ładunku. Przyczepa T654/2 ma min. w standardzie centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa), mechanizm trójstronnego wywrotu, prostą podporę dyszla ze składanym kółkiem stalowym, szyber zsypowy do ziarna i instalację hamulcową dwuprzewodową. Uniwersalna konstrukcja ramy a daje możliwość przyłączenia dyszla na dolny lub górny zaczep ciągnika i zastosowanie dowolnego zaczepu transportowego. Możliwe jest również zastosowanie dyszla najazdowego. Zastosowane materiały malarskie- chemoutwardzalne dwuskładnikowe dają wysoką odporność i trwałość antykorozyjną oraz odporność na promieniowanie UV.
Wyposażenie standardowe:
- skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian;
- centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa)
- rama podwozia trójkątna, spawana z prostokątnych zamkniętych profili stalowych
- uniwersalny dyszel sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
- zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40 do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
- podpora dyszla prosta ze składanym kółkiem stalowym
- instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
- postojowy hamulec ręczny z korbą
- instalacja oświetleniowa żarówkowa, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
- spiralny przewód przyłączeniowy instalacji oświetleniowej
- instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
- siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
- podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
- ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z profilowanych blach, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
- przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw łączone ciągłą spoiną laserową
- szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
- dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
- kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
- kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
- drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
T654/2 Wyposażenie dodatkowe:
- zaczep dyszla obrotowy z okiem Ø50, do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
- instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
- instalacja hamulcowa hydrauliczna
- instalacja hamulcowa najazdowa, dyszel najazdowy i oś z automatyką cofania
- hamulec ręczny dźwigniowy „Peitz” w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
- nadstawy o wysokości 500mm
- instalacja oświetleniowa LED, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
- drabinka umożliwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
- prędkość konstrukcyjna 40km/h, (zastosowanie mocniejszych hamulców i opon)
- tylny zaczep manualny, sztywny
- rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
- koła z ogumieniem 15.0/55-17
- kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych (wymagane podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców)
- trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
- koło zapasowe luzem
 
DANE TECHNICZNE:
 
| Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita | 6100 | [kg] | 
| Dopuszczalna masa całkowita | 6100 | [kg] | 
| Ładowność | 4910 | [kg] | 
| Masa własna | 1190 | [kg] | 
| Pojemność ładunkowa | 3,2 | [m3] | 
| Powierzchnia ładunkowa | 6,4 | [m2] | 
| Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz | 3500 | [mm] | 
| Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz | 1820 | [mm] | 
| Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) | 4960 / 1990 / 1430 | [mm] | 
| Wysokość ścian skrzyni | 500 | [mm] | 
| Grubość blachy: podłoga/ściany | 3 / 2 | [mm] | 
| Wysokość platformy od podłoża | 890 | [mm] | 
| Rozstaw kół | 1400 | [mm] | 
| Zawieszenie | sztywne | 
| Obciążenie oka dyszla | 1000 | [kg] | 
| Rozmiar ogumienia | 11.5/80-15.3 | 
| Prędkość konstrukcyjna | 25 | [km/h] | 
| System wywrotu | trójstronny | 
| Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) | 1300mm/8ltr./160bar | 
| Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika | 31,2/23 | [KM/kW] | 
| Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu/ na boki) | 50/46 | [°] |