Przyczepa Pronar T654/2 to jednoosiowa przyczepa z trójstronnym systemem wywrotu, przeznaczona do transportu wszelkich materiałów.
Description
Przyczepa Pronar T654/2
to jednoosiowa przyczepa z trójstronnym systemem wywrotu. Przeznaczona do transportu wszelkich materiałów znajduje szerokie zastosowanie w rolnictwie (zarówno do transportu kukurydzy, masy zielonej czy roślin okopowych), w sektorze komunalnym (wywóz zanieczyszczeń powstałych w wyniku sprzątania parków, pasów zieleni czy ścieżek rowerowych), w sadownictwie (przewóz skrzyń w sadach pomiędzy rzędami drzew i krzewów) oraz innych sektorach gospodarki.
T654/2 to uniwersalny produkt, który powstał w wyniku modernizacji przyczepy PRONAR T654/1. Zmieniona konstrukcja ramy górnej i dolnej, sprawia, że przyczepa ma masę własną zbliżoną do T654/1 pomimo to ma większą ładowność przy zachowaniu wszystkich podstawowych parametrów wytrzymałości i stabilności. Skrzynia ładunkowa ma uniwersalny systemem otwierania ścian oraz centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa). Ściany wykonane są z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm (przestrzenie zamknięte profili łączone są ciągłą spoiną laserową). W skrzyni zastosowano odkuwane zawiasy i zamki, które uniemożliwiają nieoczekiwane otwarcie ścian skrzyni oraz zapewniają szczelność przyczepy, dla każdego rodzaju ładunku. Przyczepa T654/2 ma min. w standardzie centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa), mechanizm trójstronnego wywrotu, prostą podporę dyszla ze składanym kółkiem stalowym, szyber zsypowy do ziarna i instalację hamulcową dwuprzewodową. Uniwersalna konstrukcja ramy a daje możliwość przyłączenia dyszla na dolny lub górny zaczep ciągnika i zastosowanie dowolnego zaczepu transportowego. Możliwe jest również zastosowanie dyszla najazdowego. Zastosowane materiały malarskie- chemoutwardzalne dwuskładnikowe dają wysoką odporność i trwałość antykorozyjną oraz odporność na promieniowanie UV.
Wyposażenie standardowe:
- skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian;
- centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa)
- rama podwozia trójkątna, spawana z prostokątnych zamkniętych profili stalowych
- uniwersalny dyszel sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
- zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40 do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
- podpora dyszla prosta ze składanym kółkiem stalowym
- instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
- postojowy hamulec ręczny z korbą
- instalacja oświetleniowa żarówkowa, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
- spiralny przewód przyłączeniowy instalacji oświetleniowej
- instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
- siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
- podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
- ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z profilowanych blach, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
- przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw łączone ciągłą spoiną laserową
- szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
- dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
- kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
- kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
- drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
T654/2 Wyposażenie dodatkowe:
- zaczep dyszla obrotowy z okiem Ø50, do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
- instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
- instalacja hamulcowa hydrauliczna
- instalacja hamulcowa najazdowa, dyszel najazdowy i oś z automatyką cofania
- hamulec ręczny dźwigniowy „Peitz” w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
- nadstawy o wysokości 500mm
- instalacja oświetleniowa LED, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
- drabinka umożliwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
- prędkość konstrukcyjna 40km/h, (zastosowanie mocniejszych hamulców i opon)
- tylny zaczep manualny, sztywny
- rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
- koła z ogumieniem 15.0/55-17
- kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych (wymagane podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców)
- trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
- koło zapasowe luzem
DANE TECHNICZNE:
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
6100 |
[kg] |
Dopuszczalna masa całkowita |
6100 |
[kg] |
Ładowność |
4910 |
[kg] |
Masa własna |
1190 |
[kg] |
Pojemność ładunkowa |
3,2 |
[m3] |
Powierzchnia ładunkowa |
6,4 |
[m2] |
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz |
3500 |
[mm] |
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz |
1820 |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) |
4960 / 1990 / 1430 |
[mm] |
Wysokość ścian skrzyni |
500 |
[mm] |
Grubość blachy: podłoga/ściany |
3 / 2 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża |
890 |
[mm] |
Rozstaw kół |
1400 |
[mm] |
Zawieszenie |
sztywne |
Obciążenie oka dyszla |
1000 |
[kg] |
Rozmiar ogumienia |
11.5/80-15.3 |
Prędkość konstrukcyjna |
25 |
[km/h] |
System wywrotu |
trójstronny |
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) |
1300mm/8ltr./160bar |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika |
31,2/23 |
[KM/kW] |
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu/ na boki) |
50/46 |
[°] |