Przyczepa Trans-EX składa się z burtowej skrzyni umieszczonej na ramie z jednoosiowym układem jezdnym (przyczepa ciągnięta).
Przyczepy Trans-EX są montowane z dyszlem stałym, oprócz modelu 7-tonowego, którego dyszel jest montowany z zawieszeniem poprzecznym o resorach parabolicznych. Jego ugięcie (do 30 mm) zapewnia duży komfort jazdy.
Nisko położony środek ciężkości sprawia, że przyczepa Trans-EX jest stabilna w każdym terenie.
Na ogół, opony niskociśnieniowe o strukturze promienistej dobrze dopasowują się do struktury podłoża, dzięki dużej powierzchni kontaktu: nacisk jest lepiej rozłożony, a powstające koleiny płytsze.
Przechył skrzyni wykonuje mocny siłownik teleskopowy zasilany bezpośrednio z ciągnika. Zabezpieczony jest on w zawór zwrotny zapobiegający opadnięciu skrzyni w razie nagłego przerwania układu hydraulicznego.JOSKIN
W czasie prac konserwacyjnych pod skrzynią należy zabezpieczyć ją podporą znajdującą sie na wyposażeniu każdej wywrotki JOSKIN.JOSKIN
Zawiasy wywrotu są umieszczone na końcu skrzyni poza skrzynką oświetleniową, co umożliwia płynne wysypywanie masy i z wysokości; zapobiega to osadzaniu się wyładowywanej masy na skrzynce oświetleniowej.